1 Bridezilla finns på riktigt

Ibland är det väldigt svårt att skapa den bild som någon har i huvudet. En gång fick jag göra om en brudbukett 3 gånger! Bruden hade beställt en lite rund bukett med bara vita rosor och en lite enkel bladmanschett runt. Buketten levererades. En liten stund senare ringer telefonen. Bruden är inte nöjd. Buketten är för stor, rosorna är för stora och i fel nyans. Jag gör en ny och den levereras. Buketten levererades. En liten stund senare ringer telefonen. Bruden är inte nöjd. Nu är det 1 timma kvar tills bröllopet!

Foto Rochelle Photography  Florist Flourish Design

Eftersom vi nu måste leverera den till rådhuset och vi måste ta oss genom Londons stadstrafik finns det ingen tid kvar. Jag måste göra en ny brudbukett i bilen. George, vår chaufför och allt-i-allo, kör och jag sitter och binder... Kniv, nålar, band, rosor och blad lite överallt i passageraresätet ...

Brudens namn är Mrs Bridezilla och det hela slutade med att hon tog brudtärnans bukett som brudbukett ... En bukett med lila rosor och rosa brudslöja ... Vissa människor förstår man sig aldrig riktigt på. Men hon blev nöjd till slut i alla fall.

Ni har väl inte missat tävlingen om den underbara sjalen från Ester Elenora?




Pssst, i morgon gästbloggar Jannice från Simplicity

1 kommentar :

  1. Jo det känns igen, jag har ju jobbat med att sy brudklänningar och de kan ge sig tillkänna även då :) Kram Katta

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips