0 Årets Pelargon - Geranium

årets pelargon, pelargon first Yellow, Bok vintage bröllop mode & stilar under 100 år
På lunchen flyttade jag, pelargonen och boken ut i solen tillsammans med en kaffe. Jag hade egentligen sagt till mig själv att jag inte skulle ha några pelargoner i år, men på mässan förra fredagen kunde jag inte motstå årets pelargon First Yellow. Små söta och gräddgula blommor!
Tyvärr så fick den följa med mig in igen, eftersom det fortfararande är alldeles för kallt för dom stackars pelargonerna.

Ni glömmer väl inte att skicka in era bidrag till brudbukettstävlingen! Fredag är sista dagen!
-------------------------

Today we had lunch in the sun, me, the geranium, a book and a cup of coffee.
I had actually said to myself that I wouldn't have any geraniums this year, but at the garden show last Friday, I couldn't resist. This one is called First Yellow and is The Geranium of the Year, here in Sweden. The flowers are very small, sweet and creamy yellow!
Unfortunately, it got to go with me back indoor again, as it's still far too cold for the poor geraniums.





Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips