1 Poesi

I måndags pratade vi om rosor till alla hjärtans dag. Så idag tar vi inslagningen av rosbuketten. Jag vet att många tycker att cellofan är jättesnygg och lyxigt. Själv är jag inget cellofan-fan ... Stackars blommor! Tänk er själva att få plast över huvudet! Jag tycker det är mycket vackrare med vaxat papper och silkespapper. Eller varför inte slå in buketten i papper med poesi på? Rosor och kärlekspoesi på samma gång! Kanske finns det omslagspapper med dikter på ... Eller så får man texta för hand (om man har fin handstil) eller gå lös på någon gammal poesibok ...
Foto Martha Stewart
Eller så kan man ju skriva en lite kärleksdikt på ett kort. Är man inte av det poetiska slaget, tycker jag gott man kan låna Mr Darcy´s ord från filmen Bridget Jones Dagbok.

"I like you very much. Just as you are!"


1 kommentar :

  1. Hej. Jag ville bara berätta om en rolig liten vers som en kund skrev på sitt alla hjärtansdag kort: "Du får mitt hjärta att banka, men SNÄLLA åk och tanka." Jag tyckte den var härlig:)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips