2 Neil Strain's Flower Lounge

neil strain, flower shop london, flower shop sloane street, neail strain shop london
När jag var ute och fönstershoppade på Sloane Street i London, passade jag på att titta in 
hos Neil Strain i The Flower Lounge.
Jag tror nog detta var den mest spotless blomsterbutik jag någonsin besökt!
Allt snyggt och prudligt i rader och inget "blomsterskräp", kartonger eller liknande någonstans.
Alla snittblommorna var uppställda utefter en hel vägg, alla i glasvaser.
I LOVE it!
•  •  •  •  •  •  •
When I was out window shopping on Sloane Street in London, I poped into
Neil Strain's shop The Flower Lounge.
I think this was the most spotless flower shop I have ever visit!
Everything was placed in neat lines and no "flower junk", cardboard or similar in sight.
All cut flowers were arranged along an entire wall, all in glass vases.
I LOVE it!

neil strain, flower shop london, flower shop sloane street, neail strain shop london
Detta var verkligen en butik utan "tjafs".
En kassadisk, en vägg full av snittblommor och längst in i butiken en konsultationshörna.
•  •  •  •  •  •  •
This was a shop without fuss!
A counter, a wall full of cut flowers and a consultation area in the back.

neil strain, flower shop london, flower shop sloane street, neail strain shop london
Utsidan var tyvärr inte lika fin, då hela fasaden var klädd med byggnadsställningar...
På utsidan hittade jag även dessa små söta "godisskålar".
•  •  •  •  •  •  •
The exterior was unfortunately covered with scaffolding ...
Outside the shop I also found these small pieces.
BON WEEKEND!



Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

2 kommentarer :

  1. Ah, Sloane St :)

    Denna gobit har jag missat. Vilken urfin butik. Snygg. En butik som jag aldrig skulle kunna ha;) Jag är alldeles för yvig och stökig. Det är ständigt kreativt kaos omkring mig. Men i den bästa världen kanske :)

    Kan man tröttna på London, någonsin!?

    Ha en underbar helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en sån butik kräver att man är extremt organiserad (eller stora utrymmen bakom)och hur mycket jag än strävar sådan ordning o reda, så brukar råda kreativtkaos i alla fall ett hörn ;)

      Ska tillägga att butiken inte ligger på själva Sloane St utan just off, på 11 West Halkin Street vid
      Belgrave Square.

      Radera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips