4 Kravlöst // No Pressure

vilda blommor, bukett vilda blommor, bouquet wild flowers, wild flowers, inspiration, get back inspiration, be inspired flowers, hitta inspiration blommor,
Igår var en riktig skitdag.
Allt gick fel, jag hade verkligen ingen inspiration, var skitsur och stressad. 
Sen på kvällen gick jag en liten runda i mina föräldrars trädgård och runt grannskapet. Och så hittade jag några fina och utblommade backsippor och några fänrikshjärtan och så plötsligt hittade jag både det ena och det andra, som till slut bukett. En helt kravlös bukett. En härlig och spontan blandning. Plockad under kvällspromenaden en ljummen försommarkväll. Inte den vackraste buketten, utan här var huvudsaken själva plockandet av blommorna som arrangerades in i buketten allt eftersom. 
Har kommit på att jag ibland behöver plocka ihop en sån här kravlös och vild bukett för att få tillbaka inspirationen.

Buketten innehåller: fröställningar från backsippa, fänrikshjärtan, gräslök, hundkex, äppelblom, smörblommor, trift, pingstlilja, maskrosor, vild kärleksört, kråkvicker, mandelblom, pionblad, vallmoblad, aklejablad och ormbunknar.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • 

Yesterday was a really bad day..
Everything went wrong, I had absolutely no inspiration, I was pissed off and stressed.
In the evening I went for a little walk in my parents' garden and around the neighborhood. I found some nice and bloomed pasque flowers, some Pacific bleeding hearts and suddenly I  had picked a whole bouquet. A completely undemanding bouquet. A delightful and spontaneous mix. Picked during a evening walk on a warm early summer evening. It's not the most beautiful bouquet, the main thing was the joy of picking the flowers and arrangeing them as I went on.
I realized that sometimes I need to make a wild bouquet without any preasure, to bring back the inspiration.

The bouquet includes: bloomed pasque flowers  Pacific bleeding hearts,  chives, Queen Anne's lace, apple blossom, buttercups, sea thrift, nargis, dandelions, wild orpine, tcow vetch, meadow saxifrage  peony leaves, poppy leaves, columbine leaves and ferns.





Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

4 kommentarer :

  1. Blomsterterapi är den bästa. Jag tycker buketten är urfin och dessutom otroligt mycket childhood:) Barn plockar de ljuvligaste buketter. Rätt upp å ner. Här å nu. Av det som finns för stunden. Gillar kravlöst. Komplicerart och pretentiöst blir lätt krångligt.

    Ha en fin inspirerande dag. Själv skall jag packa. London Chelsea Flower Show väntar på mig. ;) har du några goda mattips? Vill hitta några nya.

    Kramar Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att blommor är den bästa terapin. Har man mera ilska eller frustration som måste ut, är det perfekt att gräva grönsaksland eller liknande för att få utlopp för den.

      Jag ska fundera o se om jag kommer på några bra matställen. Återkommer på din blogg om det ;)

      Radera
  2. Härlig bukett, får skolavslutnings-nostalgi...
    Det finns verkligen inget som funkar så bra som kravlöst blomsterskapande när man är ur gängorna!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Precis som att det kan vara härligt att "ful-dansa" så är det skönt att göra "ful-buketter" ;)

      Radera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips