2 Islyktor // Ice Lanterns


Nu är vi har det så isande kallt, så tycker jag att ni ska passa på att göra såna här fina islyktor med ballonger! Magiskt vackra och så enkla att göra! 
Anna från moseplassen.com visar hur ni ska göra.
Tipstack till Ingvor Olsson.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

It's freezing cold here in Sweden, with temperatures between -10C and -20C.
So today Anna from moseplassen.com will show you how to make ice lanterns with balloons. So beautiful and so easy! The video is in Norwegian, but I'm sure you will follow. Leave the balloons filled with cold water outdoors in -5C and -10C for about 24h.
Thanks Ingvor Olsson for the tip.



2 kommentarer :

  1. Hej Emelie,

    Det här var ett nytt sätt för mig. Måste testa, jag har inte ens gjort en vanlig snölykta i år. Nu skall jag se om jag har några ballonger i källaren :) Får passa på snart kommer våren! Tack för jättefint tips.

    Kan tänka mig att det blir ursnyggt som förgänglig vas till fredagsdukningen ;)Lökväxterna gillar ju kallt. Det gamla husmorstipset att ha is i tulpanvasen får en ny dimension.

    Ha en vacker dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har oxå letat efter ballonger här hemma, utan resultat. Måste inhandlas! Äntligen kan man ha någon nytta av denna bistra kyla! ;)

      Radera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips