0 Happy Monday: Jag längtar ... // I'm loning...

cyklamen vas, cyklamen, cyklamen snittblomma, cyclamen, cyclamen vase, cyclamen cut flower
Plötsligt har jag drabbats av akut längtan efter cyklamen!
Jag använder cyklamen helst som snittblomma. Tar jag hem en cyklamen, klipper jag av alla blommor och sätter i små söta glas eller vaser. Sedan gömmer jag undan själva plantan bakom någon gardin och "skördar" nya blommor allt efter som knopparna växer. Men nu var det flera åååår sedan jag hade någon cyklamen hemma. Kanske jag ska ägna denna måndag ska gå på cyklamensjakt ...

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •


Suddenly, I have such a desire for cyclamen!
I prefer to use cyclamen as a cut flower. When I bring some cyclamens home, I cut off all the flowers and put them in cute little glasses or vases. Then I hide the plant itself away behind a curtain and "harvesting" new flowers as the buds grow. But now it was several years since I had any cyclamen at home. Maybe I dedicate this Monday to go on a cyclamen hunt ...


HAPPY MONDAY!


Foto odla.nu

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips