2 Barnsligt // Childish

blomster ring

När jag var liten lekte vi mycket med blommor.
Gjorde buketter och sålde (till farmor), kransar och så lekte vi bröllops så klart. När Barbie och Ken gifte sig så hade alltid Barbie en liten, liten brudbukett! Och så gjorde vi smycken, oftast ringar. Dom var enklast, bara att sätta en blomma mellan ringfinger och långfingret och så var det klart.
Gör alla små blivande florister så? Leker med blommor? Gjorde ni det?

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

When I was a child, we played a lot with flowers.
We made bouquets and sold (to granny), wreaths and then we played wedding of course. When Barbie and Ken got married, Barbie always had a tiny, tiny wedding bouquet! And we made jewelry, mostly rings. They were the easiest, just put a flower between two fingers - done.
Are all the little aspiring florists like this? Playing with flowers? Did you?



Bildkälla 100layerscake.com

2 kommentarer :

  1. Jag leker fortfarande! Blomsterlekar dagarna i ända:) Håller sinnet öppet! Är barnsligt nyfiken på det som är grönt å Blomnande. Har alltid haft barnet i mig vid min sida oavsett vad det är jag gör. Kreativt eller ej. Livet blir liksom lite mer lekfullt då. Om man får blombusa lite. ;)

    Blomstersmycken är förgängligt vackert!

    Ha en barnsligt skön helg. Jag pustar ut efter en galen tokig kreativ vecka. Skön söndag:)

    SvaraRadera
  2. Härligt Sanna! Florist är inget yrke, det är en livstil ;)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips