2 Svampar - Mushrooms

Jag har varken sett eller använt riktiga svampar i buketter förut.
Men när jag fick syn på denna blåa bukett med champinjoner, så tänkte jag varför inte. Det är ju alltid spännande med nya idéer! Så nu är jag på jakt efter några fina svampar, men nu när jag verkligen vill ha några hittar jag dom så klart inte. För jag vill ju så klart ha "äkta", vilda svampar från skogen och inte från ICA. Så om det inte regnar, så ska jag nog bege mig ut i trollskogen och leta svamp idag.

-----------------------------

I have never seen or used the real mushrooms in bouquets before.
But when I saw this blue bouquet with button mushrooms, I thought why not. It's always exciting with new ideas! So now I'm looking for some nice mushrooms and of course I want "real", wild mushrooms from the forest and not from the supermarket. So if it's not raining today, I'll probably go for a walk in the forest.





2 kommentarer :

  1. Magic :) vackert och överraskande

    Flugsvamp är giftigt vackert i bukett. Men man får förstås skicka med en varning. :) Sagolika är de dock, flugsvamparna. När de precis är bulliga och nyuppkomna i skogsgläntan.

    En skönt gul höstkantarell lockar mitt gula sinnelag förstås:)

    Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Magic mushrooms ;) Kan ju bli en del missförstånd om man ger en bukett det namnet ... Även om vi vet att den är precis lika magic som alla buketter ;)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips