3 Georgianna Lane: Mina favorit rosor - My Favourite Roses

georgianna lane, garden roses, trädgårdsrosor, david austin rosor, david austin roses
Mina Favorit Rosor - ett gästinlägg av fotografen Georianna Lane.

De magiska, sol fyllda sommardagarna är en dyrbar gåva att vårda och njuta av. Och för mig är en av de bästa aktiviteter på sommaren, min dagliga promenad genom trädgården för att klippa nya rosor för att ha i huset. Även om jag har ett antal sorter, är det ingen som  fångar mitt hjärta som de engelska rosorna från David Austin. För närvarande odlar jag åtta olika sådana: "Lady Emma Hamilton", "Graham Thomas", "Eglantyne", "The Shepherdess", "Gentle Hermione", "Mary Rose", "A Shropshire Lad" och "Mary Rose". Men naturligtvis har jag ögonen öppna för många andra som kan adderas till trädgården! Det är rosor av fantasi, poetiska och inspirerande, överfyllda med drömmande romantik. Även om de är i huvudsak mycket feminina, älskar min engelska man dem också, och jag placera alltid en liten bukett med rosor på hörnet av hans skrivbord. Om du inte ännu är en rosälskare, när du gör deras bekantskap, kommer du snart att bli kär i deras romantiska, doftande och kronbladsrika blommar.

Tack för att ha mig, Emelie!
Georianna Lane



georgianna lane, garden roses, trädgårdsrosor, david austin rosor, david austin roses
My Favourite Roses - a guest post by photogagrapher Georianna Lane. 

georgianna lane, garden roses, trädgårdsrosor, david austin rosor, david austin rosesThe magical, sun-filled days of summer are each a precious gift to be cherished and enjoyed. And for me, one of the most joyful activities of summer is my daily stroll through the garden to cut fresh roses for the house. Although I grow a number of varieties, none capture my heart like the English Roses by David Austin. Currently I grow eight different ones: "Lady Emma Hamilton", "Graham Thomas", "Eglantyne", "The Shepherdess", "Gentle Hermione", "Mary Rose", "A Shropshire Lad" and "Mary Rose". But, of course, I have my eye on many others to add to the garden! These are roses of the imagination, poetic and inspiring, overflowing with dreamy romance. Although they are essentially very feminine, my English husband loves them, too, and I always place a small bouquet of them on the corner of his desk. If you are a rose lover, once you make their acquaintance, you will soon be in love with their romantic, fragrant and many-petalled blooms. 

Thank you for having me, Emelie!
Georianna Lane




Foto Georianna Lane

3 kommentarer :

  1. These roses are amazing! I wish I could find them in NYC!

    SvaraRadera
  2. Thank you so much again, Emelie!! What a treat to have my roses featured here!

    Georgianna

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips