4 Spetsigt - Lace

brudbukett med spets
Mitt hetaste tips inför morsdag är spets!
När man köper buketter för att ge bort i present vill ju dom flesta ha dom fint inslagna med cellofan och/eller silkespapper. Personligen får jag allt svårare att slå in blommor i cellofan. (Det känns liksom fel att slå in med plast när man istället kan använda olika sorters fina papper)
Men ibland kan det faktiskt vara fint att skippa både cellofan och papper. Vira stället fin spets om stjälkarna! På brudbuketter är det ju rätt vanligt med spets om stjälkarna, men jag tycker det kan vara fint på vanliga buketter också. Eller i alla fall på lite speciella buketter, som en bukett till mamma!

------------------------

My best advice for a nice bouquet for Mother's Day is actully lace!
When buying gift-bouquets t most people would like them nicely wrapped with cellophane and/or tissue paper. Personally, I find it more and more difficult to wrap the flowers in cellophane. (It just feels wrong to wrap with plastic when you can use different kinds of fine paper)
But sometimes it can actually be nice to skip both cellophane and paper. Put some beautiful lace around the stems! For bridal bouquets, it's pretty common with lace around the stems, but I think it's nice on "normal" bouquets as well. Or at least special bouquets, like a bouquet for mom!





Bildkälla elizabethannedesigns.com

4 kommentarer :

  1. Cellofan är inte min grej. Big No No i min värld, egentligen. Tycker det är fult att stänga in något så vackert i plast. Jag förespråkar återvinningsbart! Det är verkligen bara jag måste och inte lyckats få min kund att förstå det underbara med typ tidningspapper ;) Till stor fest och uppvaktning tycker jag som du band, spets, möbelband. Metervis och maffigt. Snyggt. Som du skriver finns det så mycket kul och fint papper att piffa med som dessutom är snällt mot naturen. Det borde vi blomstermänniskor bli bättre på.

    Ha en fin å skön helg.
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Ibland känns det som att man kväver blommorna med cellofanen ... Är inte det mesta snyggt när det är inslaget i tidnignspapper ?! ;)

    SvaraRadera
  3. Christian Thomasson30 maj 2012 kl. 23:59

    Hej! jag är en vanlig konsument av blommor men jag älskar både tidningspapper och blommor inslagna i tidningspapper. Tycker det är så vackert!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du tycker om det, Christian! Nu blir vi glada ;)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips