0 Godaste julkakorna - Christmas Cookies

saffranssnittar, saffranskakor, saffran

Jag gissar att det är många som har tänkt att baka i helgen.
Kolakakor, sirapskakor, bondkakor - goda kakor har ibland många namn.
Men detta receptet är extra gott, för det är massa saffran i.
Detta är mitt favoritrecept! 
Julens godaste kakor är dessutom dom allra enklaste!

Förreste, jag ser att det kommer massa nya besökare!
Jättekul! Välkomna!
Men jag är ju lite nyfiken av mig, hur har ni hittat hit?
Lämna gärna en kommentar och berätta!


Christmas Cookies with Saffron

175 g butter
2 dl granulated sugar
4 tbs sugar syrup
4,5 dl flour
1 tsp bicarbonate
0,5-1 g saffron

Turn on the owen at 175C.
Mix butter, sugar, saffron and syrup.
Add the other ingrediens and mix into a sticky dough.
Make 4 lång rolls and place them 2 and 2 on baking trays.
Flattern the rolls easily to apx ½ cm.
Bake golden brown for about 10 minutes.
Cut immediately into diagonal slices.
Let the cookies cool on the tray.


Foto svenskablomsterbloggar.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips