1 4 årstider

Jag har alltid tyckt om blommor, redan som barn plockade mängder med buketter hemma i hagen som mamma snällt fick stoppa i vaser. Likaså är det viktigt för mig med närheten till naturen. Att få hoppa i ett par trädgårdsbyxor och stoppa fingrarna i jorden är rena terapin för mig.

Numera så får jag även jobba med att göra inspirationsjobb med blommor som jag även fotograferar. Jag arbetar bara utifrån känsla, jag har ingen kunskap om blommor egentligen, ingen utbildning. För mig handlar det mer om att knyta samman någon som jag tycker är vackert eller har hemma. I stor utsträckning försöker jag använda blommor från naturen, grenar, kottar och så vidare.

Jag har inga mål när jag börjar, vet oftast inte riktigt vad det ska bli och då blir det oftast bättre. Det är bara att använda fantasin, hjärtat och glädjen så blir det bra.
                                    


I've always liked flowers, as a child picked lots of bouquets at home in the paddock which my mother kindly put in vases. For me it is also important to be close to the nature. To wear a couple of gardening trousers and put my fingers in the soil is pure therapy for me.
 
Nowadays, I am able to work with flowers, as I do styling that I shoot. I work just by feel. I have no knowledge of flowers, really, no education. For me it's more about linking together what I think are beautiful and what I have at home. I try to use flowers from nature, branches, cones and so on.
 
I have no goal when I start. Most of the times I don’t know what it should be, but the result use to be quite good. Just use your imagination, heart and joy, then it will be good.




//Lotta
Blogg Fyra årstider

1 kommentar :

  1. Härligt!

    Känner igen mig själv i det där med att inte ha något mål , när man gör , skapar ......det blir liksom bäst när man bara "gör" ....*ler
    Tack för all inspiration du ger med din blogg. Tittar ofta in och får inspiration .

    Hej Från Göteborg och mig .
    Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips