1 Gästbloggare - Ellas Inspiration

När jag först fick förfrågan om att göra ett gästinlägg på Svenska Blomsterbloggar blev jag självklart otroligt smickrad men snart drabbades jag av lätt panik! Vad skulle jag, som inte begåvats med några gröna fingrar, skriva om på en blomsterblogg? Ja, det rådde kaos ett par dagar innan det slog mig att självklart ska jag skriva om en av mina passioner, nämligen dukningar där just blommor är ett givet inslag!

Vem är jag då? Jag heter Karin Borg och driver sedan 2008 bloggen Ellas Inspiration som blivit en plats där jag kryddar tillvaron med shoppingtips och inspiration till hemmets alla vrår. Jag bjuder dagligen på härliga vitamininjektioner till oss som behöver lite piff i tillvaron, vare sig man har en liten eller stor plånbok, gillar lantligt eller modernt. Jag ser mig själv som en glad och sprudlande inspiratör på nyligen 40 fyllda som ständigt har huvudet fyllt av nya kreativa idéer. Jag lever tillsammans med min ungdomskärlek som sedan 12 år även är min man och vi har tillsammans två underbara barn. Det kreativa skapandet är lika med avkoppling för mig och jag älskar att ta tag i egna gör-det-själv-projekt. Mina barn verkar ha ärvt min kreativa ådra och det blir mycket pysslande hemma hos oss…

dukning buffebord blommorDen här söndagen tänkte jag alltså bjuda på lite dukningstips. När man dukar till fest brukar nog de flesta precis som jag fylla bordet med vacker grönska. Varför inte ta ut svängarna och låta gästerna lyfta blicken med en svävande blomsteräng över bordet? Den här skapar du med vanliga glasflaskor och grovt snöre. Även ett kul sätt att dekorera buffébordet om du inte har plats över matbordet.

rosa dukning blomma servettFör att ge dukningen det där lilla extra så brukar jag göra något enkelt med servetten. När jag hade gäster på middag häromsistens så knöt jag ett smalt sidenband kring servetten och dekorerade med en blomma från buketten på bordet. Enkelt och stilrent!

bordsplacering med blommaDet behöver ju inte bara vara blommande växter på bordet. En kul idé är att bjuda till en ”Plantera mera”-fest och dekorera med små sticklingar till varje gäst att ta med hem efter middagens slut. Placeringskort gör du av lite grövre svart papper och skriv dit gästens namn med en vit penna. En kul detalj som ger sken av en fröpinne!

Jag hoppas att det här besöket har gett er inspiration till att sätta lite guldkant på bordet. Att duka vackert förgyller både vardag och fest! Ett stort tack till Svenska Blomsterbloggar för att jag fick bli er ”gästbloggare” den här söndagen trots avsaknad av gröna fingrar!

Hoppas vi ses igen!
Karin
www.ellasinspiration.blogg.se










1 kommentar :

  1. Jättefint inlägg, bilderna och tipsen du visar och skriver om är verkligen inspirerande. Kram Johanna

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips