0 Så var det snart helg

Så var det fredag igen och dags att fundera på vad man ska göra i helgen. Jag tror jag ska ägna mig åt att förså lite sommarblommor. I år har jag tänkt att ha stora krukor med "rabattblommor" och ängsblommor . Häller alla fröna i en skål, blandar och sen sår. Blir en härlig vild mix. För i år är det just en vild balkong jag vill ha.

Foto Anna Forslund - vita rosor och forgatmigej

I år tänker jag också testa att göra egna såkrukor av tidningspapper. Rulla runt en flaska, vik in botten, fukta och låt torka. Men det bästa av allt är att man sedan kan plantera ner hela krukan i rabatten eller i en större kruka. Med andra ord, inget slitande i små sköra rötter.

Ni glömmer väl inte tävlingen? 
Var med och tävla om ett presentkort från DBKD till ett värde av 1000 :-


TREVLIG HELG !

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips